СТАТУТ ШКОЛИ 

СТАТУТ

Новинодобрятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Млинівської селищної ради

Рівненської області

(нова редакція)

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Новинодобрятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Млинівської селищної ради Рівненської області є правонаступником всіх прав і обов'язків Новинодобрятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Млинівської районної ради Рівненської області.

2. Новинодобрятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Млинівської селищної ради Рівненської області (далі по тексту - навчальний заклад) є загальноосвітнім навчальним закладом І-ІІІ ступенів.

Скорочена назва - Новинодобрятинська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

3. Юридична адреса навчального закладу:

35136 Рівненська область

Млинівський район

село Новина-Добрятинська , вулиця Шкільна, 30

телефон 77-3-56

4. Навчальний заклад є юридичною особою, перебуває на балансі Млинівської селищної ради, може мати рахунок в установі банку, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

5. Засновником навчального закладу є Млинівська селищна рада Рівненської області (далі - засновник).

Заклад безпосередньо підпорядкований управлінню освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради.

Власником майна є громада Млинівської селищної ради (об'єднаної територіальної громади).

Засновник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і капітальний ремонт приміщень тощо, в межах визначених законодавством повноважень.

6. Засновник затверджує статут, вносить до нього зміни та здійснює інші дії відповідно до чинного законодавства.

7. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

8. Головними завданнями навчального закладу є:

1) забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

2) виховання громадянина України;

3) виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

4) формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

5) виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

6) розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

7) реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

8) виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

9) створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

9. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту" , "Про загальну середню освіту", Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

10. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом.

11. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

1) безпечні умови освітньої діяльності;

2) дотримання державних стандартів освіти;

3) дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

4) дотримання фінансової дисципліни.

12. У навчальному закладі відповідно до Конституції України і Закону України «Про мови» визначена мова навчання - українська.

Поглиблене вивчення предметів та профіль навчання запроваджується виходячи з побажань батьків та учнів, навчально-матеріальної бази закладу.

13. Навчальний заклад має право:

1) проходити в установленому порядку державну атестацію;

2) визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради

3) визначати варіативну частину робочого навчального плану за погодженням із радою навчального закладу відповідно до годин визначених управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради в межах кошторисних призначень;

4) в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

5) спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

6) використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

7) бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

8) отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

9) використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

10) розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів, тощо.

У навчальному закладі створюються та функціонують структурні підрозділи методичної роботи з педагогічними працівниками.

14. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації здійснюються медичними працівниками у встановленому законодавством порядку.

15. Навчальний заклад може мати філії - відокремлені підрозділи юридичної особи, розташовані поза її територією розташування.

16. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними відповідно до чинного законодавства.

17. При навчальному закладі можуть створюватися:

1) групи для дітей дошкільного віку з метою їх підготовки до школи;

2) класи з інклюзивним навчанням.

18. Навчальний заклад може входити до складу освітнього округу, що функціонує відповідно до Типового положення про освітній округ.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

19. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного плану.

В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується радою навчального закладу.

20. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається навчальним закладом на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України. Варіант типового навчального плану навчальний заклад обирає самостійно залежно від типу закладу, його спеціалізації, освітніх запитів учнів та їх батьків, з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення.

21. Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи.

22. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

23. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.

24. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження дитини (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

25. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка, довідки, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу.

26. Для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

27. Структура навчального року та строки проведення канікул встановлюються навчальним закладом за погодженням з управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради. Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припинили навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

28. Режим роботи навчального закладу затверджується радою закладу.

29.Тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

30. Навчальний рік поділяється на два семестри.

Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

31. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п'ятих - одинадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

32. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується профспілковим комітетом і затверджується директором навчального закладу.

33. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

Зарахування учнів у класи, групи профільного навчання здійснюється наказом директора на підставі письмових заяв та згоди батьків.

Наповнюваність навчальних груп визначає навчальний заклад на основі нормативів встановлених Кабінетом Міністрів України.

34. Навчання учнів здійснюється у кабінетах, майстернях школи тощо.

35. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

36. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання.

37. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні. Оцінювання учнів 2-го класу здійснюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, за погодженням із педагогічною радою навчального закладу.

38. У табелі успішності відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником, державної підсумкової атестації - головою атестаційної комісії.

39. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України.

При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

40. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

41. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

по закінченні початкової школи - табель успішності;

по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;

по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту.

42. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: подяка, нагородження похвальним листом, грамотою, преміями, якщо такі визначені у Положеннях про проведення заходів та погоджені радою навчального закладу.

ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

43. Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є:

1) учні ;

2) керівники;

3) педагогічні працівники;

4) психологи, бібліотекарі;

5) інші спеціалісти;

6) батьки або особи, які їх замінюють.

44. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

45. Учні мають право:

1) на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

2) на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;

3) на доступ до інформації з усіх галузей знань;

4) брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

5) брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

6) брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

7) брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

8) на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

9) на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

46. Учні зобов'язані:

1) оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

2) дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

3) бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

4) дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

5) брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

6) дотримуватися правил особистої гігієни;

47. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

48. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників здійснюється управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради відповідно законодавства України про працю, а інших працівників - директором навчального закладу.

49. Педагогічні працівники мають право на:

1) захист професійної честі, гідності;

2) самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів;

3) участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

4) проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

5) виявлення педагогічної ініціативи;

6) позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

7) участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

8) підвищення кваліфікації, перепідготовку;

9) отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;

10) на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

50. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

51. Педагогічні працівники зобов'язані:

1) забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;

2) сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

3) сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

4) настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

5) виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

6) готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

7) дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

8) виховувати в учнів повагу до Конституції України, законів України, забезпечувати профілактику правопорушень в учнівському середовищі;

9) захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

10) постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

11) виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

12) виконувати накази і розпорядження директора навчального закладу, управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради;

13) брати участь у роботі педагогічної ради.

52. У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

53. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

54. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

1) обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

2) звертатись до органів управління освітою, директора навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

3) брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;

4) на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.

55. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

1) забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

2) постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

3) поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

4) виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

56. Представники громадськості мають право:

1) обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;

2) керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

3) сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

4) проводити консультації для педагогічних працівників;

5) брати участь в організації навчально-виховного процесу.

57. Представники громадськості зобов'язані дотримуватися статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження директора навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

ІV. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

58. Виховання учнів у навчальному закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

59. Цілі виховного процесу в закладах визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

60. У навчальному закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

61. Примусове залучення учнів навчального закладу до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

62. Дисципліна в навчальному закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотриманні правил внутрішнього трудового розпорядку та статуту навчального закладу.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

V. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

63. Управління навчальним закладом здійснюється її засновником - рішеннями Млинівської селищної ради або уповноваженим нею відповідним органом управління освітою - управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради.

64. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор.

Директором навчального закладу може бути громадянин України, який має повну вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

Директор навчального закладу призначається на посаду та звільняється з посади управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради Рівненської області за попереднім погодження із виконавчим комітетом Млинівської селищної ради Рівненської області.

Директор приймається на роботу шляхом укладення трудового договору, в тому числі за контрактом.

65. Заступники директора навчального закладу призначаються і звільняються з посади управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради Рівненської області. Призначення та звільнення заступників директора навчального закладу здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

66. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори, що скликаються не менше одного разу на рік.

67. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

1) працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;

2) учнів навчального закладу другого - третього ступеня - класними зборами;

3) батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

68. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу - 11, учнів - 11, батьків і представників громадськості - 11.

Термін їх повноважень становить один рік.

69. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.

Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

70. Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, власник (засновник).

71. Загальні збори:

1) обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

2) заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;

3) розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

4) затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

5) приймають рішення про стимулювання праці директора та інших педагогічних працівників.

72. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

73. Метою діяльності ради є:

1) сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

2) об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

3) формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

4) розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

5) підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу;

74. Основними завданнями ради є:

1) підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

2) визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

3) формування навичок здорового способу життя;

4) створення належного психологічного клімату в навчальному закладі;

5) сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

6) підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

7) сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

8) підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов у вдосконаленні процесу навчання та виховання учнів;

9) ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

10) стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

11) зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

75. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів IІ-ІІІ ступеня навчання, батьків і громадськості.

Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.

76. При навчальному закладі за рішенням ради закладу може створюватись і діяти батьківський комітет, учнівський комітет (учнівська рада), рада профілактики правопорушень, дитяча громадська організація.

77. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

78. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

79. Рада навчального закладу діє на засадах:

1) пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

2) дотримання вимог законодавства України;

3) колегіальності ухвалення рішень;

4) добровільності і рівноправності членства;

5) гласності.

80. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

81. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.

82. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

83. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

84. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

85. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

86. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

87. Рада навчального закладу:

1) організовує виконання рішень загальних зборів ;

2) вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, статуту, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

3) спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

4) разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;

5) затверджує режим роботи навчального закладу;

6) сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність перед засновником;

7) разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

8) погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

9) заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

10) бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

11) виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

12) виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

13) вносить на розгляд педагогічної ради та управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

14) може ініціювати розгляд кадрових питань та брати участь у їх вирішенні;

15) залучає додаткові джерела фінансування навчального закладу;

16) вживає заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

17) розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

18) розглядає питання родинного виховання;

19) бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

20) сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

21) розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями ;

22) організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів ;

23) розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

24) може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи;

25) сприяє педагогічній освіті батьків через проведення занять батьківських лекторіїв, всеобучів, університетів батьківських знань, групових та індивідуальних психолого-педагогічних занять;

26) стимулює моральне та матеріальне заохочення учнів, сприяє пошуку та підтримці обдарованих дітей, ініціює та підтримує проведення конкурсів, змагань, турнірів серед учасників навчально-виховного процесу.

88. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

89. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

90. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

91. Основними завданнями піклувальної ради є:

1) сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;

2) співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;

3) зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної , культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

4) організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

5) вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов'язкового навчання;

6) запобігання дитячій бездоглядності;

7) сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

8) стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

9) всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом.

92. Піклувальна рада формується у складі не менше 5 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

93. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

94. Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора навчального закладу.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.

95. Піклувальна рада діє на засадах:

1) пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

2) дотримання вимог законодавства України;

3) самоврядування;

4) колегіальності ухвалення рішень;

5) добровільності і рівноправності членства;

6) гласності.

96. Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.

97. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

98. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості.

Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

99. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

100. Голова піклувальної ради:

1) скликає і координує роботу піклувальної ради;

2) готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

3) визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

4) представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

101. Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

102. Піклувальна рада має право:

1) вносити на розгляд органів виконавчої влади, директора навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

2) стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;

3) брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

4) створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

103. Директор навчального закладу:

1) здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня педагогічних працівників;

2) організовує навчально-виховний процес;

3) забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

4) відповідає за якість і ефективність роботи колективу;

5) створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведенні виховної роботи;

6) забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

7) підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

8) забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

9) вживає заходів з реалізації права дітей і підлітків шкільного віку, які постійно проживають на закріпленій за навчальним закладом території обслуговування, на здобуття повної загальної середньої освіти;

10) призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками тощо;

11) контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

12) здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

13) розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

14) видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

15) вводить в дію затверджені трудовим колективом правила внутрішнього трудового розпорядку, за погодженням із профспілковим комітетом затверджує посадові обов'язки працівників навчального закладу;

16) надає різні види відпусток педагогічним і іншим працівникам;

17) створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

18) несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником та уповноваженим органом управління освітою тощо;

19) здійснює інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

104. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу, погоджується управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради і затверджується Млинівським селищним головою.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

Тарифікаційні списки складаються директором закладу, погоджуються профкомом та управлінням освіти, культури, молоді та спорту Млинівської селищної ради і затверджується Млинівським селищним головою.

105. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

106. Педагогічна рада розглядає питання:

1) удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;

2) варіативної складової робочого навчального плану;

3) переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

4) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

5) участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

6) морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу;

7) морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

8) притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов'язків;

9) педагогічна рада розглядає також інші питання, пов'язані з діяльністю закладу.

107. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

108. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

109. У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

110. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.

111. Майно, закріплене за навчальним закладом, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.

112. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.

113. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, комбінованої майстерні (обслуговуючої праці), а також спортивного, читального залів, бібліотеки, архіву, комп'ютерного кабінету, їдальні, приміщень для навчально-допоміжного персоналу та інших необхідних приміщень.

114. Відповідно до Державного акту на право власності на землю навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні споруди та географічний майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, сад, будівлі, орна земля тощо.

Для забезпечення господарських потреб, обробітку орної землі при навчальному закладі наявна необхідна техніка і причіпний сільськогосподарський інвентар.

115. При навчальному закладі може функціонувати бібліотека (у тому числі публічно-шкільна), для належної діяльності якої навчальний заклад надає безкоштовно приміщення та комунальні послуги.

VІІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

116. Фінансування навчального закладу здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Структура навчального закладу затверджується засновником на основі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів.

Штатний розпис навчального закладу розробляється директором на основі структури у межах затверджених видатків на оплату праці, погоджується начальником управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради та затверджується Млинівським селищним головою.

Фінансування здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету, а також за рахунок додаткових джерел фінансування не заборонених чинним законодавством.

117. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інших нормативно-правових актів.

Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.

118. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

1) кошти селищного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

2) кошти, отримані за надання платних послуг;

3) доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

4) благодійні внески юридичних і фізичних осіб;

5) інші джерела, не заборонені законодавством.

119. У навчальному закладі може створюватись фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновника та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку цього навчального закладу в установі Державного казначейства і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.

Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюються навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснює фінансово-економічне управління Млинівської селищної ради.

120. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

121. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований навчальний заклад. Бухгалтерський облік здійснюється фінансово-економічним управлінням Млинівської селищної ради.

122. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу ведеться відповідно до законодавства.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

123. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

124. Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

125. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

126. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Млинівської селищної ради та інші органи управління освітою.

127. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

128. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік.

Зміст, форми, періодичність контролю, не пов'язаного з навчальним процесом, встановлюється засновником навчального закладу.

ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

129. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

130. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його власнику.

131. У випадку реорганізації права та зобов'язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

Фотографії відмінно доповнюють текст статті і привертають увагу читачів. Перше зображення також відіб'ється в попередньому перегляді. Відповідне фото допоможе збільшити кількість переглядів статті.

Введення допомагає читачам зрозуміти, про що буде наступний текст. Його також можна використовувати в попередньому перегляді. Спеціальне форматування допоможе відокремити його від решти тексту. Нижче ми поділимося порадами щодо форматування вашої статті.

Короткі і прості статті - кращий спосіб утримати увагу відвідувачів сайту. Цікаве введення і короткий, але інформативний основний текст допоможуть завоювати увагу читачів.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати